Збіркою есеїстики «Хроніки від Фортінбраса» письменниця Оксана Забужко віддає борг девʼяностим і водночас озвучує теми і тези, які стануть наскрізними для її творчості на наступні 30 років.
Якщо ми лише підступаємося до деколонізації себе сьогодні, то Оксана Забужко вирішує це питання для себе ще у 1990-х. Вона віднайшла себе, усвідомила письменницьку відповідальність перед мовою, усвідомила місце української культури. Її запитували «Україна — це де?», а вона відповідала, що це між (between) заходом і сходом, Польщею і Росією, десятками інших культурних впливів.
Двері до секретної аудіовітальні з дівчатами та Петрицьким — в Cпільноті The Ukrainians або за покликанням: https://bit.ly/3NmDZYx
Щоб стати частиною Спільноти, тицяйте сюди: https://bit.ly/3GhuDcF
Recommended list:
- У епізоді ми обговорили такі есеї зі збірки «Хроніки від Фортінбраса» Оксани Забужко: «Кімната сто один: у пошуках утрачених дверей», «Дар марґінальности», «Мова і влада», «Мова і право», «Комплекс Ітаки».
- Роман про шлях Клеопатри Січкар до влади — Павло Загребельний «Гола душа».
- Лекція Оксани Забужко «Оптимізм української історії» на «Книжковому Арсеналі».
- Репортажі Олесі Яремчук «Наші інші», які нагадують про те, що Україна — «клаптикова ковдра» різних національностей.
- Роман «Ловець океану» Володимира Єрмоленка — історія Одіссея навспак.
- Вірш Ірини Шувалової «До Одіссея» зі збірки «каміньсадліс» — про Пенелопу, яка чекає повернення Одіссея.
- Фільм-перформанс Оксани Чепелик «Хроніки від Фортінбраса»