Тринадцятий епізод ми записали наживо у Львові. У нас була реальна фізична аудіовітальня з килимом, квітами, книжками і глядачами. А говорили про те, хто і як має право свідчити про війну, міркували про мистецькі форми і формати фіксації воєнної реальності.
Кожна воєнна історія має значення, кожне імʼя важливе, кожна перемога чи трагедія має бути зафіксована. В Україні бракує архівів, які мали би якісні каталоги, не згоріли, пережили політику російського колонізатора, перейшли з рук в руки. Унікальність цього витка багатостолітньої війни у тому, що архів розростається. А ми – не знаємо, що знадобиться, тому наше завдання — передати і запамʼятати якомога більше. Усі мають право і можуть говорити про війну, але за кожне слово потрібно нести відповідальність.
У секретній аудіовітальні ми говоримо про ще один важливий жанр для фіксації дійсності – літературний репортаж. Секретна аудіовітальня доступна усім амбасадорам і амбасадоркам The Ukrainians Media за цим покликанням: https://bit.ly/3cafSio
Аудіовітальня стала майданчиком для багатьох голосів. Зокрема, із запитаннями-коментарями до нас долучилися: видавець Ростислав Лужецький, режисер Наріман Алієв, музикознавиця Ольга Лозинська
Книжки на столику в аудіовітальні:
- «Вільшаний король» Мішель Турньє
- Вибране Миколи Хвильового
- «Залишок дня» Кадзуо Ішіґуро
- «Калиновий герб» Ігор Клалинець
- Журнал Reporters
Recommended list:
- Виставка «Музи не мовчать» (куратор — Павло Гудімов) у Пороховій вежі у Львові
- Рон Кеппс «Як писати про війну. Як розказати власну історію»
- Епізод подкасту Нарімана Алієва Mincultpryvit «Щоденник війни. Про важливість памʼяті та історії репресованих українців»
- Проєкт «Війна. Історії з України» (Instagram @war.stories.from.ukraine)
Close reading: у наступному епізоді читаємо роман Івана Багряного «Сад Гетсиманський»